|
Test gramatyczno-ortograficznydla kl.V
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 30469 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Test gramatyczno-językowy przeznaczony jest dla uczniów klasy V. Celem testu jest sprawdzenie opanowania wiadomości gramatycznych w zakresie odmiennych i nieodmiennych cześci mowy oraz typowe ćwiczenie ortograficzne.Test można przeprowadzić po lekcji powtórzeniowej.
mgr Ewa Gladyszewska nauczyciel j.polskiego ZSO nr11, w Bytomiu Test gramatyczno-językowy przeznaczony jest dla uczniów klasy V. Celem testu jest sprawdzenie opanowania wiadomości gramatycznych w zakresie odmiennych i nieodmiennych cześci mowy oraz typowe ćwiczenie ortograficzne.Test można przeprowadzić po lekcji powtórzeniowej.
TEST GRAMATYCZNO-ORTOGRAFICZNY DLA KL.V ( ODMIENNE I NIEODMIENNE CZEŚCI MOWY)
Imię i nazwisko Klasa
Przeczytaj uważnie polecenia i rozwiązuj zadania. Dasz sobie radę – powodzenia!
- Określ w zdaniu części mowy i podziel je na odmienne i nieodmienne:
Nasza piąta klasa szybko rozwiązała trudny problem i podzieliła się doświadczeniami ze swoimi kolegami.
Nasza- piąta- klasa- szybko- rozwiązała- problem - i- podzieliła- się- doświadczeniami- ze- swoimi- kolegami-
- Popraw zdania. Użyj zaimków: Mama lubi gotować zupę jarzynową dla Kasi. Mama gotuje zupę jarzynową w wielkim garnku.
.......................................................................... .............................................................................. .............................................................................. ..............................................................................
- Określ formy czasowników( liczbę, osobę, czas, rodzaj, tryb)
przyjadę – poszliby- napisał –
- Określ rodzaj liczebników i napisz je słownie:
(2 )..........................................termin- (1i1/2).............................................kilograma mąki - ( 4)...................................skrzypiec - (169) ...................................dni -
- Utwórz przysłówki od przymiotników i dokonaj ich stopniowania oraz określ rodzaj stopniowania :
dobry - wesoły -
- Napisz, co wiesz o przyimku i jego budowie.
- Ułóż zdania z zaimkami przysłownymi : tam , wtedy , tak
- Wymień nieodmienne części mowy:
- ....................................................
- .....................................................
- .....................................................
- .....................................................
- .....................................................
- ......................................................
- Wstaw odpowiednie ortogramy:
W naszej szkole ogłoszono k....kurs ortograficzny. W eliminacjach brali ....dział uczniowie wszystki.... klas sz....stych. Tr....jka dzieci – zwycię....ców z ka...dej klasy przechodziła do etapu szkolnego. Dyktano ..........było bardzo tr...dne i wydawalo się , że sobie poradzę. Popełniłem jednak błędy w pisowni przeczeń : ..........ma, ........on , ..............bardzo ,........jeden, ............lubi. M.....głbym w końcu zapamiętać tę pisownię. Opracowanie: mgr Ewa Gładyszewska ZSO nr 11, w Bytomiu
Uwaga : Punktację do testu dobiera nauczyciel zgodnie z obowiązującymi kryteriami ocen .
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|